Änglalik

Efter lite funderande och insupande av inspiration på Ohlssons och från den alltid lika pålitliga Ellos, så bestämde jag mig för att det nog får bli nån typ av änglalik klädsel nästa helg. Vingar har jag redan, på överkroppen tänkte jag ha den vita puffärmsblusen (bild finns på bloggen, då med svart korsett över) och med en vit korsett med lite spets på över. För att iaf ge en illusion av en midja:P. Till det ska jag sy en kjol i ett vitskimrande tyg, med "guldflikar" i olika nyanser nertill. Kjolen har jag börjat med, fått till själva kjolen och har börjat med flikarna. Dock insåg jag inte hur tråkigt/jobbigt det var att sy fast alla flikarna när jag gjorde kjolen, så den blev lite väl vid... Eventuellt ska jag försöka få til en underkjkol i tyll för att få hela skapelsen att stå ut, men vi får se om jag hinner.

Eftersom jag är i Norrmarjum över helgen kan jag inte fota kjolen, men nåt i den här stilen är det tänkt att det ska bli.



Dock ska den bli längre och utan "bladstruktur" på flikarna, och dessutom är flikarna i flera olika guldnyanser. (Jag kunde ju dessutom inte motstå paljetter..) Dessutom är det bara flikar nertill på kjolen, onte på hela. Jag funderar på att sätta fast några gultstjärnor på korsetten för att få den att passa ihop med kjolen, tror ni att det kan bli bra?

En gloria får jag försöka knåpa ihop med lite ståltråd och tyg. Förhoppningsvis blir det lite paljettyg över till den. På fötterna tänkte jag ha ett par gamla vita ballerinaskor och eventuellt sätta fast en guldrosett på dem, men vi får se.

Ja, jag vet att jag kanske är lite överambitiös gällandes klädseln, men det är ju så kul. Dessutom ska jag ju sy kostymerna till spexet, så jag måste ju visa att jag behärskar att sy:P

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kommer bli festens finaste ängel!

Kram!!

Postat av: Eleonor

Alltså, det blev ju hur lyckat som helst! Din änglalook var väldigt lik bilden :D

2008-12-07 @ 21:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback