Stress sömnad

På lördag är det bal på Ultuna som gäller och då ska man ha lämplig klädsel. Från början var det tänkt att jag skulle ha sverigedräkt på mig, men som tur var tog jag mitt förnuft tillfånga. Så nu håller jag på att slänga ihop en cremfärgad halterneckklänning med lite pärlor på, till den ska jag även ha en sjal i organza med rosor på. Just sjalen var väldigt svår att fota, organzan är också cremfärgad och fodret är orange/terracotta och de är ihopsydda med samma pärlor som i klänningen. Lite pilligt, men förhoppningsvis blir det fint.

177306-82

Närbild på urringningen, under kan man se den svårfotade sjalen.

177306-80

Nu är det bara fållning kvar och nåt bra sätt att fästa ihop klänningen i nacken, ska försöka hitta knappar som jag kan klä med tyg på ohlssons. Så det finns hopp för att jag ska hinna klart till på lördag!

Kommentarer
Postat av: Erik

Den ser väääldigt fin ut! Blev du balens drottning i den?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback