Valborgs efterfest

Igår var det årets första grillning här på Muraregatan. Vädret hade varit lite ostadigt under dagen, men fram på kvällen lyssnade vädergudarna på våra böner, och molntäcket sprack upp. Erik hade fått ansvaret för grillen, men efter en stund så fick undertecknad ta över, för han klarade helt enkelt inte av uppgiften.

177306-42

Så vi flickor tog helt ebkelt över grillandet, Erik ville ju fortfarande vara lite manlig, så han höll sig när grillen och kom med "expertråd".

alla grillar

Maten blev i alla fall väldigt god, trots det stora antalet kockar.

177306-42

(Just Linnéas mat kanske inte blev så god, eller så beror ansiktsuttrycket på något annat)

177306-40

Efter allt ätande var det dags för kubb, tjejerna mot killarna så klart! Vi flickor borde ju ha varit självklara vinnare, men så blev det inte. Efter ca 5 minuters hård match så vann motståndarlaget. Så här i efterhand har jag försökt att analysera hur det kom sig att vi förlorade. Jag misstänker att alkoholen gjorde sitt till. Motståndarna var i stort sett nyktra, medan vi flickor kanske hade druckit lite mer...

177306-43

Vi spelade bra och var ett väldigt glatt lag iaf, trots den hårda förlusten..

Eleonor och Johanna sov över i det blåa huset, så det blev en del tjejsnack fram på småtimmarna. Väldigt trevligt måste jag säga. Men min kropp (och mitt huvud) är inte helt pigg idag, jag klarar nog inte av att vara uppe tills efter två längre. Jag har ju trots allt fyllt 20 nu..

177306-41

Vi flickor åt i alla fall en väldigt god frukost. Alltid trevligt med sällskap runt frukostbordet. (Karl är ansvarig för alkoholbroschyren)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback