Dagens middag

177306-62

Ikväll blev det kyckling sweet chili till middag.

Recept för 1 person (känns lite sorgligt att skriva det...)

Jag skårade kycklingfilén i ett kryssmönster, dels för att det är fint men också för att kycklingen blir färdig fortare. Sedand kryddade jag den med paprikapulver och lite svartpeppar, när den i stort sett var färdigstekt hällde jag över lite sweet chilisås. Jag hällde på den "skårade" sidan så att såsen fastnar ordentligt i kycklingen.
Till kycklingen åt jag ris och en kall yoghurtsås:

1 dl turkisk yoghurt
3 msk sweet chilisås
1-2 vitlöksklyftor
svartpeppar
salt
färsk persilja
färsk thai basilika
lite limesaft

Bara att blanda ihop och äta!
Ikväll var jag lite lat, så det blev inga grönsaker, men det var gott ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback