BOSTADSÅNGEST

Eller ångest och ångest, snarare en mer eller mindre konstant gnagande känsla i magen. (Och nej, jag har inte ätit nåt olämpligt) Till hösten är det tänkt att flyttlasset (och jag) beger oss till Uppsala. Eftersom jag är i stort sett helt säker på att jag kommer in på den utbildning jag sökt (hoppas, hoppas) så är jag inte orolig över det. Det är risken att få bo på gatan som skrämmer mig allra mest.

Jag och Ellos har planerat att bli sambos till hösten, därför letar vi då efter en trea. Med hela 167 ködagar på studentstaden och endast csn som inkomst är det inte det lättaste kan jag lova.

Senast inatt så drömde jag om studentrummen i Flogsta, för er som inte känner till dessa "bostäder" så kan jag upplysa er om att det var en mardröm. Jag vill helt enkelt i dela kök med 11 andra personer! Efter förra sommaren på VIsingsö har jag blivit lite skeptisk till att dela kök. Jag har ju dessutom sovit en natt i Flogsta och det är något jag helst inte vill göra om.

Nääe, jag vill inte bo i Flogsta studentkorridor! Psykisk missär och hårt belastad ekonomi skulle bli resultatet för min del....

Är det någon som har en bra lösning på problemet, så skulle jag bli oerhört glad!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Har tyvärr ingen snabb lösning på problemet, men jag vet att allt kommer att lösa sig till slut! Det gör det alltid.. ;-)

Postat av: Eleonor

Jadu, hur ska det gå????? Vi hade ju en soffa på g, en bit på vägen :D

2007-05-30 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback