A womans right to shoes...

Alla ni som är bevandrade i SATC känner säkert igen avsnittet som rubriken syftar på. Carrie blir av med sina nya stilettos hemma hos en vän. Nu har inte jag blivit av med några skor, däremot har min kära moder och tillika tvkändis, rensat bland våra gemensamma skor idag.

OJ! Vad mycket skor vi hade! Jag blev glatt överraskad när jag upptäckte mina gamla favoriter. Ikväll blir det skosortering som gäller, så jag håller på att fotar hela skosamlingen för att göra det lättare att hitta bland alla anonyma skokartonger. Jag lovar att dela med mig av några favoriter imorgon..

Idag har jag fixat ännu mer i trädgården, vänt en kompost och sått det sista i trädgårdslandet också. Jag har hunnit med att skola om penser och lite annat pyssel med.

Det jag dock ägnat större delen av min huvudvärkspräglade dag år, är att sy på Matildas balklänning. Pga, visst armbrott så har sömnade legat i vila ett par veckor, men nu så är jag igång igen. Idag var det snörning och isättning av korsettfjädrar i livet som gällde. Imorgon ska jag sy ihop kjolen, o sen så återstår det ytterligare en provning innan jag kan fortsätta. Livet blev jättefint när snörningen kom på plats, väldigt stor skillnad mot innan.

Kommentarer
Postat av: Camilla

sy en kjol åt meeeeej!!!!
puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback