Mamma säger...

....Tänk på att det är halt på vägen...


Det är den ständiga kommentaren man får innan man sätter sig i bilen, i alla fall oktober till april. Hur varmt det än är och hur bra väglaget än är så får man höra denna kommentar. Oftast blir svaret, jadå mamma, jag vet...

Det har på nåt sätt blivit lite "varning för vargen" situation. Ni vet fabeln som handlar om pojken som skrek varg och till slut trodde ingen på honom.
Varningarna om det hala väglaget har blivit allt fler nu på senaste tiden då jag åkt till Hällefors ett par gånger. Men jag vet att vägen är dålig och att det är halt, men jag kör försiktigt...

Suck, jag undrar om mamma tänker tjata om bilköringen tills jag bli penisionär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback