Dålig början på dagen

Vaknade utvilad och på toppenhumör, jag hade en helt underbar dag framför mig. Plugg och en Uppslaresa stod på dagordningen. Klockan ringde vi sjutiden och jag steg upp ur sängen ocg drog upp min rullgardin. Jag hade väntat mig att solen skulle stråla och att fåglarna skulle kvittra, men ack så fel jag fick.

Ute täcktes nämligen marken av ett vitt snötäcke, vackert och härligt i december (då snön var obefintlig) med förödande i mars när man vill ha vår. Humöret sjönk direkt till botten och jag satte mig vid det gamla slagbordet i köket och suckade djup över livets vedermödor. Ett antal mindre fina ord flög ur min mun, men jag samlade mig och satte igång med pluggandet.

Men men, dagen blir nog bra ändå, ska ju iaf till Uppsala ( denna återkomande metafor, märker att jag blivit lite insnöad på stilfigurer/troper på senaste tiden) och trots visst snöfall även där, så blit det nog trevligt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback