Back from Åland

Nu är jag hemma från min resa till det exotiska Åland! Tyvärr var det inte så exoriskt, även om det fanns vissa likheter med Sovjet enl oss flickor.

En utförlig resedagbok har skrivits, men är inte helt säker på att alla delar tål att offentliggöras, vi flickor har ju många hemligheter för oss..

Men en sammanfattning kan jag dela med mig av:


(Dag 1)

Upp tidigt, glömmer allt det viktigaste, typ p-piller och mobiler, men vi får ju tack och lov med oss kasslern!

Åker massa buss, träffar på Sveriges envisaste tant (kärring)

Kommer fram till Uppsala, släpar packning och äter bautastor foccacia på kaffestugan Storken.

Lyckas hoppa på rätt buss till Sunnersta där det vankas kaffe.

Åker bil till Grisslahamn, hinner med snabbstopp för kattavsläpp.

Framme i Grisslehamn, kyssar kramar (från mig, inte från Ellos) till chaufören.

Träffar Johanna, åker båt, mår dåligt men kräks inte.

Framme på Åland, åker röd minibuss.

Handlar, spanar (och fotar) bögporr och Ellos snattar en citron.

Framme hos Karro, där vi lagar mat med massa vitlök, skvallrar och dricker nåt rosa som var väldigt gott.

(Dag 2)

Går upp, äter frukost, gör matsäck och går ut och går.

Plockar videkissar, ginar över ett fält och stöter på en ilsken biodling.

Bestiger ett berg och fikar, går hemmåt och somnar sedan i soffan.

Bakar annorlunda tårtbotten och gör sedan tårta till Karros födelsedagsfika.

Blir bjudna på buffé av Folkhälsan som firar 85! Vi får också en stor tårta att ta med oss till internatet...

Äter tårta och tittar på Mtv från 96.

Dricker vin ur kaffekoppar och slappar vidare i soffan.

(Dag 3)

Äter frukost och sjunger för Karro.

Jag packar och bli sedan skjutsad till båten.

Karro fixar piller mot åksjuka, det var dock triangelmärkt och jag blir kraftigt trött...

Jag kliver med darriga ben på båten och sätter mig och väntar på att eländet (båtresan) ska börja.

Blir skrämd av Oskar som bestämt sig för att möta mig på Åland istället för Grisslehamn. (Kan man bli sötare??)

Kommer fram och anländer till Sunnersta, trött av läskiga piller, men väldigt glad.


Så såg min helg på Åland ut, jag stannade också ett par dagar i Uppsala där det bla annat blev en väldigt LÅNG promenad till Uppsala Domkyrka. Och jag fick Flygande Jakob!!




Syrsan


Grattis Karro (Fyllesyrsan) och tack för att vi fick hälsa på! Syns snart!

Kommentarer
Postat av: Camilla

vilka resenärer vi är allahoppa! men du, i know, båtar är inte till för oss vanliga dödliga. Det är inte flygplan heller (citerar min kloka lillebror: flyplan kan störta). kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback