Skitsommar

Så kan man nog bäst beskriva min sommar so far. Har nu jobbat fyra av min åtta veckor på Ica, till en början var det tänkt att jag skulle jobba ca 35 timmar i veckan och med andra ord ha lite ledigt ibland. Men pga schemaomläggning jobbar jag nu ca 50 timmar i veckan. Delvis är jag väldigt glad över det för det innebär mer pengar inför hösten. Samtidigt är det tråkigt efter som jag inte får nån fritid över.

O är långt borta (hemma hos sig) och det var två veckor sen vi sågs och det kommer att dröja ca två veckor till innan han kommer hit. Tråkigt och ensamt, saknar honom väldigt mycket.

Inge kul att bo själv i stora huset, börjar bli riktigt sällskapssjuk nu. Varför har jag inte katt?

Som grädde på moset eller snarare som wasabi på pulvermoset, så blir det ingen Turkietresa för min del.  Skittråkigt att man inte längre har något att se framemot i slutet av sommaren.

Som ni kanske märker så verkar det mesta vara pest och pina för min del just nu, men jag anar solsken i slutet på denna regninga skitsommar. Stor lönecheck från Ica. Flytt till O i augusti, betydligt närmare än 25 mil. Att jag faktiskt kom in och ska börja plugga i den stora staden i öst till höst. Att jag får Gilmore girls säsong sju i brevlådan imorgon. Ska dessutom tröst (och stress)shoppa med mamma på tisdag innan jobbet.

Som ni ser är det inte helt mörkt och trist, även om livet känns mest disigt just nu... Nu hoppas jag bara att jag lyckas få med mig Eleonor till Uppsala till hösten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback