Matlagning och glamour!

I fredags var det lite tidigt födelsedagsfirande här på Muraregatan 8 med (nästan) alla gamla vänner sen gymnasiet. Vad kul det var att träffa alla!

Jag, Erik och Eleonor lagade mat under dagen, mycket var dock redan förberett så vi kunde ta det ganska lugnt. På menyn inför kvällen stod det:

Sallato de potato
Pommes de Clüft
Räkcocktail
Ägg de crevette
Ägg Avocat
Kyckligspett Mediteranian/ Sweet chili
Samt lite olika såser, däribland den godaste aioli jag ätit (Bra jobbat Erik!)

Vi skulle också baka en tårta, med den blev lite annorlunda eftersom fyllningen envisades med att inte vilja stelna. Resultatet blev att vi förgäves försökte rädda den med allt från gelatin till grädde och smör.  Det blev en nödlösning och tårtan blev god tillslut ändå.

Både jag och Eleonor hade varit husliga och sytt vår egen klädsel, hon lite mer seriöst än jag dock. Jag hade hittat ett lilarosa glittrigt galon/latexliknande tyg som jag med hjälp av tre sömmar formade till en (förvånansvårt?) snygg (?) klänning.

177306-26

Denna blid har Erik tagit på själva skapelseproccesen, klänningen är inte riktigt färdig...
Jag återkommer med fler bilder från fredagen inom kort!

Jag fick också paket från mina vänner, däribland en rosa blommig hårfön (kan det bli bättre?), ett rivjärn i form av en dam och smycken från Linnéa och Pehr. Av dem fick jag också en bok "Mod att möta den rätte- Så här gör du". Den handlar helt enkelt om hur man finner en partner, Linnéa hade varit så pass finurlig så hon hade skrivit ett lite rim:

Till en tjej jag gillar
som har öga för killar.
Från världens enorma urval
kan väckas många kval.
Hur ska jag veta?
Och var ska jag leta?
Och när jag hittat denna prins,
om han nu finns,
hur vet jag att det är rätt?
Lätt som en plätt!
Denna bok ska leda dig genom djungeln
tills du når änden på tunneln.
Så dissa alla engångsligg, såla jävlar och fultklädda.
Och ta någon trygg, händig och som dig kan blända.

Grattis på 20-årsdagen allas våran pingla!
Jag räknar skarpt att klockorna inom kort kommer att ringa...

Väldigt finurligt och väldigt mycket fröken Gustavsson! Jättehärligt! Jag har ju dock en partner, men det kan ju vara intressant läsning för det. Jag har ju iaf förstått att en bra man ska vara trygg och händig...:P

Jättekul att ni alla kom och tack för en trevlig kväll!

Nu ska jag ta tag i balklänningssömnad!
Puss!


Kommentarer
Postat av: izza

Ser ut att bli en snygg klänning, väntar spänt på fler bilder!! :) Kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback