"En liten kylling är alltid gott"

I förrgår drabbades jag utav ett enormt sug, inte efter nåt snuskigt, utan efter grillad kyckling. Dock inte vilken kyckling som helst, utan Jamies smörfyllda kyckling. (Bland det bästa man kan finna på denna jord enligt mig) För att förvärra mitt sug efter just denna kyckling, sprang jag över ett liknande recept(Bilderna lånade från samma ställe)


Kylling


Jag fiskade helt enkelt upp en kyckling ur frysen i garaget och satte den på tining. SEN läste jag igenom receptet... Det skulle jag nog ha gjort innan, det blir vissa begränsningar i matlagningen med en gipsad arm. (Försöker bla övertyga min mamma om att det är helt OMÖJLIGT för mig att diska) Men jag gav inte upp utan skred till verket.

Mamma iakttog mina förehavanden i köket med viss skeptisism. Till slut fick jag inse att slaget var förlorat och ge upp min kycklingtillagning. Jag och mamma enades om att hjälpas åt idag istället.


Kylling 2

Så här god ska kycklingen bli när den är färdig, riktig förförelsemat enling mig. Vem jag ska förföra blir lite knepigare, eftersom avståndet till O är lite i längsta laget. Men jag får se det från den ljusa sidan. då blir det mer över till mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback